Program

Antonín Dvořák

Nokturn H-dur na orkiestrę smyczkową op. 40

Joseph Rheinberger

Suita na trio organowe i orkiestrę smyczkową op. 149

Ottorino Respighi

Suita G-dur na organy i orkiestrę smyczkową

Wykonawcy

Rafał Zambrzycki – koncertmistrz

Katarzyna Jawor – skrzypce

Dorota Cieślińska – skrzypce

Aleksander Daszkiewicz – skrzypce

Maria Strzelczyk – skrzypce

Beata Ogryzek – skrzypce

Karolina Szefer-Trocha – skrzypce

Dawid Jadamus – altówka

Maria Shetty – altówka

Jan Czyżewski – altówka

Łukasz Frant – wiolonczela

Michał Hałoń – wiolonczela

Krzysztof Firlus – kontrabas

Trio organowe:

Jan Mazur – skrzypce

Natalia Kurzac-Kotula – wiolonczela

Arkadiusz Bialic – organy

Organy to zdecydowanie nie tylko monumentalne brzmienie sakralne – w zestawieniach kameralnych stają się bowiem partnerem subtelnym i dialogującym. Podczas tego koncertu spotkają się z barwą instrumentów smyczkowych w repertuarze balansującym między muzyką romantyczną i dwudziestowieczną, choć nawiązującą do stylistyki epok wcześniejszych. Występ kameralistów otworzy wyróżniający się śpiewnymi frazami, liryczny Nokturn H-dur Antonína Dvořáka. Nastrojowość tej kompozycji znajdzie wyrafinowane dopełnienie w Suicie op. 149 Josepha Rheinbergera – przejrzystej formalnie, a zarazem bogatej w dialogi między organami a orkiestrą smyczkową. To utwór, który pozwoli przekonać się, jak naturalnie organy wpisują się w kameralną fakturę. Na zakończenie zabrzmi Suita G-dur Ottorina Respighiego – kompozycja oparta na stylizacjach barokowych, ale przefiltrowana przez kolorystyczną wrażliwość XX wieku. Organy wychodzą tu z cienia – nie dominują, lecz łączą się ze smyczkami, tworząc jasne, przestrzenne brzmienie.

[Julia Broniowska]

Czas trwania koncertu: ok. 80 minut

Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany w programie ani za opisy sporządzone na podstawie informacji zebranych z ogólnodostępnych źródeł. Zalecamy, aby wszystkie warunki, ceny, program oraz szczegóły dotyczące przebiegu wydarzenia weryfikować bezpośrednio u organizatorów.